Kwaliteit van zorg

HKZ en ISO gecertificeerd

De kwaliteit van zorg is een dagelijkse bezigheid bij Henriëlla Zorg. Om de kwaliteit van zorg te garanderen aan haar cliënten werkt Henriëlla Zorg volgens het HKZ kwaliteitssysteem. Dit onafhankelijke keurmerk wordt verstrekt door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Het HKZ Certificaat geeft aan dat een zorginstelling voldoet aan vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg. Bovendien voldoet het kwaliteitssysteem aan de internationale ISO:9001-2015 normen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Om de kwaliteit van zorg te meten bij onze cliënten wordt er eens in de twee jaar een onafhankelijke CQI meting (Consumer Quality Index) uitgevoerd. Daarbij wordt er op basis van zorginhoudelijke indicatoren de kwaliteit van zorg bij de cliënt gemeten. Het resultaat van de CQI meting wordt vervolgens geanalyseerd om de verbeterpunten te bepalen.

Klachtenprocedure

Ons streven is om bij iedere cliënt kwalitatief goede zorg te leveren. Het kan gebeuren dat u toch niet helemaal tevreden bent over de geleverde zorg. U kunt dit natuurlijk eerst met uw zorgverlener bespreken. Komt u er samen niet uit of wilt u de klacht rechtstreeks met ons bespreken? Wij staan in dat geval klaar voor u om tot een gewenste oplossing te komen. U kunt uw klacht dan schriftelijk indienen via onderstaand adres.

Postadres:
Henriëlla Thuiszorg
t.a.v. klachtenfunctionaris
Laan van Meerdervoort 306
2563 AL Den Haag

Onafhankelijk geschillencommissie

Als u van mening bent dat de leiding van Henriëlla Zorg uw klacht niet naar behoren heeft afgehandeld, kunt u uw klacht bij de onafhankelijke geschillencommissie voorleggen.

Postadres:
Stichting Zorggeschil
De Meenthe 6
8471 ZP Wolvega

Telefoon: 0561 - 618711
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website: www.zorggeschil.nl

Zorg met respect voor verschillende culturen