Skip to main content

Kwaliteit van zorg

Bij Henriëlla Zorg streven we dagelijks naar de hoogste kwaliteit van zorg. Om deze kwaliteit te garanderen werken wij volgens het HKZ kwaliteitssysteem. Dit onafhankelijke keurmerk wordt verstrekt door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector en geeft aan dat onze organisatie voldoet aan vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg. Bovendien voldoet het kwaliteitssysteem aan de internationale ISO:9001-2015 normen.


Klanttevredenheidsonderzoek

Om de kwaliteit van zorg te meten bij onze cliënten voeren we eens in de twee jaar een onafhankelijke PREM meting (Patiënt Reported Experience Measure) uit. Daarbij wordt er op basis van zorginhoudelijke indicatoren de kwaliteit van zorg bij de cliënt gemeten. Het resultaat van de PREM meting analyseren wij om de verbeterpunten te bepalen. In 2021 is de PREM meting uitgevoerd door Triqs. De cliënten hebben de zorg van Henriëlla Zorg hierbij beoordeeld met een 7,7.

Inspectie voor Gezondheidszorg

De Inspectie voor Gezondheidszorg gaat na of een zorgorganisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Henriëlla Zorg biedt kwalitatief goede zorg en blijft zich ontwikkelen om aan deze kwaliteit te blijven voldoen. In het inspectierapport van Huize Henriëlla van 2021 leest u meer over de bevindingen van de Inspectie voor Gezondheidszorg.

Klachtenprocedure

De tevredenheid van onze cliënten is van groot belang. Mocht het voorkomen dat u niet tevreden bent over de geleverde zorg, dan kunt u dit bespreken met de zorgmedewerker. Kom u er samen niet uit of wilt u de klacht rechtstreeks met ons bespreken? U kunt uw klacht dan schriftelijk indienen via onderstaande adres of middels het klachtenformulier op onze website. In ons klachtenreglement vindt u alle informatie terug over onze klachtenprocedure. Deze ontvangt u wanneer u bij ons in zorg komt.

Postadres:
Henriëlla Thuiszorg
t.a.v. klachtenfunctionaris
Prinsegracht 126 - 2512 GD Den Haag

Onafhankelijk geschillencommissie

Bent u van mening dat de leiding van Henriëlla Zorg uw klacht niet naar behoren heeft afgehandeld? Dan kunt u uw klacht aan de onafhankelijke geschillencommissie voorleggen via onderstaand contactgegevens.

Postadres:
Stichting Zorggeschil
Postbus 132 - 8430 AC Oosterwolde

Telefoon: 0561 - 618711
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website: www.zorggeschil.nl